Zápis z jednání Školské rady při ZŠ Bedřicha Hrozného Lysá nad Labem ze dne 22. ledna 2020
Zápis z jednání Školské rady při ZŠ Bedřicha Hrozného Lysá nad Labem ze dne 22. ledna 2020
Termín: 22. ledna 2020
Čas: 18:00 hod
Místo: učebna č. 101 budovy BH ZŠ
Přítomní:
PaedDr. Věra Bodnárová – členka ŠR za zřizovatele
Ota Balík – člen ŠR za zřizovatele
Mgr. Petra Zenklová – členka ŠR za pedagogy
Bc. Petr Pokorný – člen ŠR za pedagogy
Eva Freibergová – členka ŠR za oprávněné osoby
PaedDr. Irena Jarešová – ředitelka školy
Omluveni:
Jiřina Šimonková – členka ŠR za oprávněné osoby
Průběh jednání:
- Uvítání přítomných, zahájení
- Seznámení s programem schůze – program schválen 5 hlasy
- Inspekční zpráva ČŠI – Školská rada vzala na vědomí a seznámila se s Inspekční zprávou ČŠI, která na ZŠ B. Hrozného konala svou činnost v termínu 25. listopadu – 28. listopadu 2019. Členové ŠR obdrželi zprávu od předsedy ŠR s předstihem, prostudovali si ji a vzali ji na vědomí.
Ředitelka školy informovala ŠR o průběhu inspekční činnosti i o závěrečných zjištěních, která vyplývají z inspekční zprávy. Informovala také o tom, jaká opatření škola učinila na základě doporučení ČŠI – více efektivně využívat didaktickou techniku ve výuce, zintenzivnění práce se žáky ohroženými školním neúspěchem (nabídka doučování, konzultací s jednotlivými vyučujícími, možnost opravy známky apod.), efektivní využívání diferencovaných přístupů k žákům podle jejich individuálních předpokladů apod.
Ředitelka školy informovala ŠR o drobných změnách ve Školním řádu i v části Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků. K těmto změnám došlo na základě doporučení ČŠI a šlo zejména o změny související s přechodem školy na využívání elektronické žákovské knížky.
- Informace ředitelky školy:
- o povinném kurzu plavání pro 4. a 5. ročníky – rozpis plavání, financování kurzů, doprava, zajištění dopravy apod.
- na základě podnětů od vícero zákonných zástupců doporučili členové školské rady vedení školy ustanovit rozvrh hodin 4. a 5. ročníků pro letošní školní rok 2019/2020 tak, aby nedošlo se začátkem kurzu plavání na začátku 2. pololetí ke změnám v konci výuky těchto tříd, neboť tyto změny mnohdy komplikují žákům organizaci následných volnočasových aktivit, vedení školy podnět ŠR při tvorbě rozvrhů zohlednilo, proto by k podobným problémům v letošním školním roce nemělo dojít
- o zápisech do 1. tříd pro školní rok 2020/2021 – škola plánuje otevřít dvě první třídy
- o plánovaných akcích v závěru školního roku 2019/2020 – sportovní akce, individuální akce jednotlivých tříd, Velká cena Lysé nad Labem, Běh Emila Zátopka – vzpomínková akce, Den v terénu
- o plánované úpravě školní zahrady, kterou chce škola v rámci výuky PČ více využít k výuce pěstitelství, spolupráce s paní Rybovou
- o zapojení školy do Programu na podporu volnočasových aktivit ve školských zařízeních města Lysá nad Labem - škola se do tohoto dotačního programu zapojila s tím, že dotace využije zejména na nákup knih, které budou využity v průběhu spaní ve škole, nákup materiálů na vyrábění a kreativní tvoření, nákup vybavení na realizaci sportovních akcí pořádaných školou, nákup odměn pro žáky za reprezentaci školy na různých sportovních akcích, nákup pomůcek a dalších materiálů do seminářů českého jazyka a matematiky pro žáky 9. ročníků (příprava na přijímací řízení na SŠ), nákup materiálů a pomůcek k využití dramatickým kroužkem/kroužkem florbalu a kroužkem 3D tisku
- o plánovaných investicích školy:
- rekonstrukce 1. stupně ZŠ B. Hrozného
- informace pana Balíka ohledně projektové dokumentace
na rekonstrukci vody, kanalizace a toalet v budově 1. stupně,
výmalba místností bude realizována cca za 2-3 roky - nová vrata u budovy BH – proběhla objednávka
- rekonstrukce bývalých dílen – plán školy zřídit na tomto místě multifunkční učebnu, která by se dala využít jako učebna pro výuku pracovní činností
- ochranné fólie regulující teplotu v učebnách 1. stupně – snaha školy řešit problém s vysokými teplotami v učebnách na 1. stupni, který nastává v horkých měsících, plán – zakoupit fólie nejprve do jedné učebny a po této zkoušce vyhodnotit jejich přínos a v případě pozitivního dopadu v investicích pokračovat
- o plánovaných dnech ředitelského volna – 30. 4. 2020 (1 den) a poté v termínu 25. 6. 2020 – 30. 6. 2020 (4 dny) = práce na 1. stupni (rekonstrukce vody, kanalizace a toalet, viz výše)
- o povinném kurzu plavání pro 4. a 5. ročníky – rozpis plavání, financování kurzů, doprava, zajištění dopravy apod.
- Příští jednání školské rady je naplánováno na středu 26. srpna 2020, pokud nenastanou jiné okolnosti, které by vyžadovaly setkání v dřívějším termínu
Zapsala:
Mgr. Petra Zenklová
Za ŠR:
Bc. Petr Pokorný, předseda ŠR